روند رو به رشد اینستاگرام و نحوه ی فروش در این پلتفرم

“روند رو به رشد اینستاگرام و نحوه ی فروش در این پلت فرم”

وقتی صحبت از فروش اینترنتی در میان باشد مسلما اینستاگرام اولین پلتفرمی نیست که به آن می اندیشید. واضح است که در این مواقع فیس بوک در جایگاه اول قرار دارد و پس از آن شاید پینترست و توییر که به شما امکان می دهند فروش مستقیم و یا آگهی فروش داشته باشید. اما اینستاگرام؟ اینستاگرام حتی امکان ایجاد لینک توضیحات را نمی دهد.

در واقع این روزها این پلتفرم در عرصه ی فروش در حال به دست آوردن قدرت شگرفی است. حقیقت این است که همان گونه که تا کنون بسیاری از برندها دریافته اند جنبه ی دیداری اینستاگرام، باعث برتری آن درفروش محصولات شده است و هم اکنون می تواند به عنوان دروازه ای در عرصه ی فروش شما گشوده شود. تنها باید بدانید که چگونه می بایست از آن استفاده ی مناسب کنید.

متاسفانه ابزار های بسیار کمی وجود دارند که می توانند در این زمینه به شما یاری رسانند اما همین تعداد محدود در دسترس، به حد کافی خوب هستند که کم و کاستی ها را جبران نمایند.

پرینت گرفتن از عکس ها

یک عکاس به نام دنیل آرنولد با فهمیدن این موضوع توانست طی یک روز پانزده هزار دلار درآمد کسب کند، تنها با استفاده از یک حقه ی ساده، که حتی نمی توان آن را حقه نامید: او در خواست کرد!

ناامید از به دست آوردن پول، او به صد هزار فالوور یا دنبال کننده ی صفحه ی اینستاگرامش گفت که می توانند در ازای مبلغ ناچیزی، هر یک از عکس های او را که بخواهند پرینت کنند. واکنش ها دور از انتظار بود و موفقیت به دست آمده باورنکردنی می نمود!

این امر نشان دهنده ی چیزی است که ما عمدتا فراموش می کنیم، و آن چیز قدرت شگرفی است که در درخواست کردن از مردم نهفته است، یعنی به سادگی از مردم خواهش کنیم که از ما خرید کنند!

دنبال کننده های شما در اینستاگرام، مسلما از دیدن کارهایتان در اینستاگرام بسیار لذت می برند. چرا از آن ها نپرسیم که آیا می خواهند یکی از کارهای شما را در دنیای واقعی داشته باشند؟

امروزه سرویس هایی در اختیار ما قرار گرفته اند که به ما اجازه میدهند صفحه ی اینستاگرام خود را به سادگی به یک پوستر بدل کنیم؛ سرویس هایی همچون PrintMePoster.

این سرویس بیشتر برای استفاده های شخصی کاربرد دارد تا برای فروش محصولات اما سرویس های دیگری نیز وجود دارند که به شما امکان می دهند تصاویر و عکس های اینستاگرامی خود را به فروش برسانید.

یکی دیگر از آن ها MobilePrints  است که به شما این امکان را می دهد که از عکس های اینستاگرام (یا موبایل) خودتان نسخه های پرینت شده در سایز های مختلف تهیه نمایید. این یک سرویس کاملا جدید است اما اگر به عکس های خلاقانه علاقه مند هستید، این سرویس چیزی است که حتما باید به آن نگاهی انداخته وامتحانش کنید.

راه اندازی یک فروشگاه اینستاگرامی

می توانید موجودی خود را به طور مسقیم به روز رسانی نمایید، به طوری که این به روز رسانی ها در حساب اینستاگرام شما به نمایش گذاشته شده و برای دنبال کننده های شما همانند یک کاتالوگ عمل کنند. Shopseen   یک اپلیکیشن است که می توانید برای تبدیل حساب کاربری تان به یک باجه ی فروش دیجیتال، از آن بهره جویید؛ لازم به ذکر اسن که استفاده از این اپلیکیشن بسیار آسان است.

فقط کافی است که دو اپلیکیشن را به هم متصل نموده و پس از انجام مرحله ی تایید، می توانید عکس های مورد نظر خود را در اینستاگرام آپلود نمایید.

از این طریق امکان اضافه کردن توضیحات و قیمت ها برای شما وجود دارد. پرداخت هزینه نیز می تواند از طریق کارت های اعتباری و با استفاده از یک سِروِر امن و مطمئن انجام پذیرد که مشتری ها را به لینک پروفایل شما متصل می نماید.

شاید مایل نباشید که این روش را به عنوان تنها روش مورد استفاده ی خود در نظر بگیرید اما در نظر داشته باشید که استفاده از یک شبکه ی اجتماعی که هنوز توسط سایر کسب و کارها اشباع نشده است، می تواند انتخاب خوبی باشد. به علاوه در این روش شما درگیر تغییرات دائمی که در قوانین فیس بوک اتفاق می افتند نخواهید بود.

استفاده از لینک توضیحات

تنها جایی که می تواید یک لینک را به دارایی های خود اتصال دهید، در لینک توضیحات اینستاگرام است و شاید باور این موضوع دشوار باشد که سرویس هایی وجود دارند که با استفاده از این امکان بیش ترین پول را به دست می آورند.

Soldsie سایتی را برای مشتری ها فراهم آورده است که برای جلوگیری از گمراه یا گیج شدن مشتریان و بالا بردن میزان مکالمات، دقیقا شبیه به صفحه ی کاربری اینستاگرام طراحی شده است. این اپلیکیشن لینکی را به قسمت بیو اینستاگرام شما می افزاید که با استفاده از آن انجام فروش ممکن می شود.

Soldsie از طریق ادغام با WooCommerce  و Shopify به شما اجازه میدهد که محصولات خود را از آن جا وارد کنید.

از اینستاگرام به عنوان یک مجله استفاده کنید

ممکن است استفاده از اینستاگرام به عنوان یک فروشگاه در سبک و سیاق کار شما نباشد. شاید تبدیل آن به یک مجله یا کتاب ایده ی بهتری باشد! می توانید محصولات خود را در اینستاگرام بدون این که فروش مستقیمی داشته باشید در معرض نمایش بگذارید تا برند خود را ترویج دهید.

مادامی که مکالمات را به سمت وبسایت خود هدایت می نمایید باید قادر باشید پایه و اساس محکمی ایجاد نمایید.

Summary
Review Date
Reviewed Item
روند رو به رشد اینستاگرام
Author Rating
51star1star1star1star1star